mandag 3. mai 2010

lkl
Lykke...

er å bo på en øy. Spesielt nå når sommeren nærmer seg, og stranden kaller...

Jeg er veldig takknemmelig for at jeg bare kan spasere ned til stranden og kjenne sjølukten på terrassen.

Da passer det jo veldig fint at jeg har en liten gutt som elsker vann!
I går var vi på en av strendene her ute med gode vennner, grillet pølser og koste oss i sola...



Det er bare å kjøpe inn et lager med bøtter og "bader", "taktooor", og "latebiiil";)
Bildet av oss er fra i går, og goværet ser ut til å vise seg i dag også.



Sist uke, gikk jeg meg en rundtur her på øya,
og helt i ytterkant ser man rett over oslofjorden.
Det er en fantastisk fin runde,
og man kan velge om man vil gå langs
stranden og steinene, eller på turstien rett oppi skogen.
Jeg hadde selvfølgelig med meg kameraet,
og knipset en god del flere bilder enn dere ser her.






Skulle gjerne hatt min egen brygge,
ja kanskje en egen strand også,
der jeg kunne sittet i en
stol og bare sett utover sjøen...






Alle bildene er fra øya


Deler av runden må man gå på steinene,
og da gjelder det å ha god balanse!
Spesielt med et stort kamera rundt halsen;)


Mai er her, og vi går noen fantastiske måneder i møte!
Av erfaring går de jo så utrolig fort,
så det er viktig å nyte hver eneste dag...


Takk for alle tilbakemeldinger på skapet mitt:)


Klem
Kjersti



31 kommentarer:

  1. Ser ut som om dere har koste dere like mye:) Vi bor også rett veed sjøen. Kan bare tusle ned til stranden/brygga og det er så deilig!! Bor jo ikke så veldig langt fra deg (Porsgrunn).

    PS: Likte det nye skapet ditt utrolig godt!

    Ha en super ny uke:)

    SvarSlett
  2. Så utrolig nydelig. Heldige som bor som dere gjør.
    Ha en fin dag

    Tove

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder!
    Det er sant at nå må hver dag nytes - tiden går så fort.

    Ha en fin dag
    Kjersti

    SvarSlett
  4. Hej,

    Din blogg är underbar! Får mycket inspiration här. Och du har rätt, vattnet är så rogivande, så att bo på en ö måste (i alla fall sommartid) vara det bästa!

    Ha en fin dag

    Anna

    SvarSlett
  5. Åååh, så utrolig deilig det så ut! Idyllisk... Dere er virkelig heldige som bor slik til. :)

    Ha en strålende dag!
    Pernille

    SvarSlett
  6. ...Må si jeg misunner deg
    Tenk å bo på en øy da..
    Så vanvittig herlig..
    ..Er jo rene Himmelblå jo..

    ..Nydelige bilder, fantastisk å kunne rusle ned til stranda på en-to-tre..

    Helt herlig.

    Ønsker deg en nydelig mandag og en solfyllt og kreativ uke vennen.

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  7. Så fint bilde av deg og lillegutt!
    Ingen tvil om at han begynner å bli stor gutt i farta!
    Nydelige bilder også. Det er utrolig deilig å ha sjøen rett i nærheten.
    Jeg får rett og slett litt ro sjela av å tusle i strandkanten.
    Ha nok en fin dag i sola! Jeg tror jeg skal la husarbeid være husarbeid og nyte en liten time på terassen med interiørblad.
    Klem

    SvarSlett
  8. så søte bilder! skikkelig sommerstemning fikk jeg nå:))

    ha en ny flott uke

    klem Lillan

    SvarSlett
  9. Så nydelige bilder, virkelig flott sommersted.

    Klem Elizabet

    SvarSlett
  10. Får gode følelser av slike sommebilder ved sjøen.Dere er virkelig heldige!

    SvarSlett
  11. Hei! Har vært innom bloggen din jevnlig i det siste og vil bare berømme deg for nydelig arbeid. Bloggen i seg selv er lys og luftig, bildene er kjempefine og du gir mye god inspirasjon. Tusen takk :)

    SvarSlett
  12. nydelige øya!!!
    skapet under her var jo heeelt fantastisk!! heldig...
    klem

    SvarSlett
  13. Herlige bilder! Det er nydelig å bo nære sjøen.. - hele året synes nå jeg :-)

    SvarSlett
  14. Nydelig, jeg kan kjenne sjølufta helt hit. ☺

    SvarSlett
  15. hej!

    där är ni ju :)
    så mysigt!

    jag har svårt att tänka mig att bo i ett hus som ligger långt från havet.
    ni bor så vackert...

    (du kan tro att mina vänninor sliter och drar i min nya klänning. men den är bara min...:)))

    kram kram!!








    kram!

    SvarSlett
  16. Så nydelige bilder!
    Ser ut som om dere bor på et utrolig vakkert sted!
    Sjøen og strender er fantastisk!

    Vi bor heller ikke langt fra sjøen, men desverre i en kommune som ikke prioriterer å bruke et rødt øre på turstier....
    Istedenfor selger de sjøtomter slik at de med mye penger i banken kan bygge hus omtrent i sjøkanten:(
    Ja, ja... Vi får glede oss over de mulighetene vi har:)

    Ha en flott maiuke!

    SvarSlett
  17. Tusen takk for fine ord, både Trude og Anna:)
    Veldig koselig at dere legger igjen kommentar her selv om dere ikke blogger selv:)

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  18. så idyllisk bo på en øy.
    nydelig bilder du deler.

    SvarSlett
  19. underbara bilder.
    vilken lycka att ha nära till stranden.
    och vilken fin strand ni har.
    njut.

    fin kväll.
    kram.

    SvarSlett
  20. hej igen.
    msåte bara tacka för en lysande ide´ om att variera färg på bokstav efter årstid.
    Tack för tipset :)

    SvarSlett
  21. Å, så fint! Du er heldig som bor sånn! Nydelige bilder:))

    Klem!

    SvarSlett
  22. Nydelige bilder av deg og lillegutt.... Bor selv med kort avstand til både saltvann og ferskvann og det er utrolig deilig.... Ikke alltid jeg rekker å lese alt som står før ho blar om, men øvelse gjør mester....
    Ha en flott kveld kjersti
    klemmer

    SvarSlett
  23. Så heeerlige bilder Kjersti!
    Vi er på husjakt om dagen og vil veldig gjerne bo ved sjøen vi også. Vi har funnet vår nye lille by...så nå er det bare å vente på at det rette huset skal dukke opp!
    Ble veeeldig inspirert og ikke minst veeeldig overbevist om at det er det eneste rette etter å ha sett disse nydelige bildene dine! ♥ *drømme*
    Ønsker deg en fiiin dag kjære du!
    ♥ klem fra meg

    SvarSlett
  24. Oh gosh, så lekkert apokekerskap!
    ...jeg dåååner av overbegeistring med tanke på det som julekalender! Genialt, kniiiis!

    SvarSlett
  25. Nydelig ♥ Jeg kommer også fra en øy, 200 meter fra sjøkanten ligger gården og det er nydelig på sommeren. Vi skal bygge oss sommerhytte der om noen år, gleder meg.

    Ha en super dag!
    Klem J♥

    SvarSlett
  26. Hei igjen, Kjersti og takk for koselig hilsen i går ;) Deilig med sjø og strand. Savner havet ofte jeg som er fra nordvestlandet :) Det ble kjempeflott skapet deres, og kjøkkenet har virkelig blitt lekkert og delikat - helt i min stil. Takk for masse herlig inspirasjon ;)

    Nyt dagen din!
    Klem Randi

    SvarSlett
  27. Vakre bilder av vakker natur! Har selv bodd på Nøtterøy i 8 år og savner øya hver eneste dag..

    SvarSlett
  28. Så vackra bilder du bjuder på! Din blogg besöker jag gärna fler gånger. Ha en fin vecka! Katta

    SvarSlett
  29. Oh, how incredibly delicious it looked! Idyllic... You are really lucky to live like this. :)
    For social media agency delhi Visit:- https://www.artattackk.com/

    SvarSlett