fredag 21. mai 2010


Fredagsinspirasjon
fra et drømmehjem...















Flere har kanskje allerede sett disse bildene, jeg fikk nesten vondt i magen da jeg kom over dem tidligere denne uken...
Jeg liker ALT! Mixen av det hvite mot det røffe, kombinert med romantiske og nostalgiske detaljer:)
De store vinduene som slipper inn massevis av herlig dagslys, har jeg heller ikke noe i mot!
Bloggen har jo på en måte blitt den nye inspirasjonsmappen min, og disse bildene havner så absolutt i "toppbunken"!
Bildene og reportasjen er laget av Helena Skarp og Marie Eriksson.
Flere bilder fra "Vaniljedrömmar" finner du hos Sköna Hem.


Nå er det langhelg!
Ingen spesielle planer er lagt, og det er i grunn veldig deilig:)
Håper dere alle får noen deilig dager med masse sol!



Klem
Kjersti


30 kommentarer:

  1. Så absolutt perfekt. Falt pladask for interiørbildene jeg også. Dette er i høyeste grad noe å la seg inspirere av. Ønsker deg en superduper langhelg. Klem Minmill

    SvarSlett
  2. Lekkert, lekkert, lekkert. Likte alt jeg også.
    Ha en flott helg!
    Kerstin

    SvarSlett
  3. You always have gorgeous pictures,,
    Can you take a better picture of the steel table in your kitchen.Right on the picture from your kitchen...i love that.
    greetings Kari

    SvarSlett
  4. hej vännen!!

    ett STORT lycka till idag!!!

    jag tänker på dig!!

    kram kram

    SvarSlett
  5. Hej Kjersti! Helt enig - et drømmehjem. Kunne flyttet rett inn:) Og Mari tar bare så gode bilder - sukk... God pinse! Klem; Heidi

    SvarSlett
  6. Jag håller med dig vännen, hemmet är bedååårande, sån inspiration!!:-) Ha en fin helg söta du! Kramkram Sofia

    SvarSlett
  7. Vilket underbart hem! Stämningsfullt, rofyllt och fullt av känsla!!! Där skulle jag kunna tänka mig att bo.
    Ha en skön helg!
    Kram J

    SvarSlett
  8. Vilket underbart hem!!Tack för att du delade med dig av dessa fina inspirstionsbilder!!
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvarSlett
  9. This home is gorgeous!! I love it!
    Wish you a lovely weekend!
    Federica
    xoxo
    p.s. I have a beautiful giveaway on my blog!

    SvarSlett
  10. Så herlig dette var! Falt helt for bildet med blomstene i kassen på stolen. Det var nydelig.

    SvarSlett
  11. Hallooo! ;O)
    Dette var kuult og nydelig på en gang.

    Og ja, var det ikke koselig å få sett noen bilder fra Øvre Verket på ditt Ulefoss da?!!! ;O)
    Har faktisk ikke vært inne på hovedgården. Bare ute. Flere ganger. Var på en konsert der en gang feks. Og så har jeg sett "Herskapelig"-programmet derfra. Men gjett!!! om jeg ville tatt en tur inn også! En guidet runde som du fikk. Hvordan fikk du det da tro? Du kjenner kanskje folk der??

    Klem fra Liv i sola ;O)

    SvarSlett
  12. Fine bilder. Minner meg litt om hos deg. Ikke at jeg har vært hos deg, men mye av det samme som går igjen :)
    God helg!

    SvarSlett
  13. Nydelig rett og slett.

    Ha en super langhelg du også!

    Stor klem♥

    SvarSlett
  14. Det stod nærmest Kjersti skrevet på den reportasjen der. Utrolig fine bilder fra et nydelig hjem.
    God langhelg til deg også. Vi krysser fingrene for sol og sommer i mange dager!♥ Klem Hanne Mette

    SvarSlett
  15. Ja, virkelig nydelig. Kjempeflott hjem!
    God pinsehelg til deg og dine!
    Klem Elizabet

    SvarSlett
  16. Nydelige bilder, men jeg må si at ditt hus er jammen fint det også!:) Er ikke helt på plass om dagen, men jeg leser og koser meg alltid med innleggene dine, Kjersti. God klem H

    SvarSlett
  17. Nyyydelig inspirasjon!
    Men jeg må si som FruFly; ditt hus er veeeldig fint det også! :) Ønsker deg en fiiiin pinse kjære du!
    Go' klem fra meg!

    SvarSlett
  18. å ja...utrolig pene bilder og rom/interiør!

    SvarSlett
  19. hei Kjersti :)
    jeg er ofte innom deg og koser meg med både flotte bilder og masse inspirasjon ;)
    nå holder vi på med påbygging av hus og jeg lurer på om du kanskje kan dele erfaringer med malte tregulv? vi skal male dem lysgrå..men hvilken maling er best å bruke på gulv?hva har du brukt på lister og i tak?
    huff..det er mye som skal bestemmes..men moro er det..gleder meg til å bli ferdig ;)

    blir glad om du tar deg tid til å svare :)

    ønsker deg ei fin pinse!!!
    klem Anne♥♥♥

    SvarSlett
  20. Dear Kjersti,
    I just found your blog and I love it so, so much. Your home is wonderful and your little son is a real cutie.

    Have a wonderful weekend, Nadine
    herz-allerliebst.de

    SvarSlett
  21. Hei. Du har rett. Et nydelig hjem. Har så mange ideer, men ikke like enkelt å se det selv her hjemme. Sitronsafta koker på komfyren her nå. Gleder meg til å smake ;D

    God Helg ;D

    SvarSlett
  22. Enig, nyydelig! Det minner meg om ditt hjem, på en måte, som jeg syns er like flott! Jeg får jo vondt i magen av dine bilder, vit det!:))

    Ha en fin helg!
    Klem, Marte:)

    SvarSlett
  23. Nydelig. Gleder meg ekstra til å overta gården hjemme når jeg ser bilder som dette. Mange ideer og drømmer :)
    Laget sitronlemonaden din, og den var veldig god. Gleder meg allerede til neste glass.
    Ha en god pinse :)
    Kjersti

    SvarSlett
  24. Hei Kjersti!

    Du har utrolig mange flotte bilder. Jeg kommer nok til å stikke innom her flere ganger. Ha en fin langhelg.

    Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  25. AAAAAAAs SNYGGT, skitsnyggt..... Mmmmmm, njuter...

    Kram j

    SvarSlett
  26. Utrolig fine bilder. Ingenting å sette fingeren på her. Tenk om man kunne hatt et så deilig lys flommende inn vinduene hver dag. Ja takk til det :) Håper dere har en deilig pinse, lillegutt var helt herlig på 17 mai bildet:)

    Stor klem

    SvarSlett
  27. Jeg hadde ikke sett dem, så jeg er glad for at du deler:) Nyyydelig interiør, voksesenga øverst var utrolig flott:)

    SvarSlett