onsdag 26. mai 2010


En kveld med symaskinen min:)

I går var jeg en tur på Stoff & Stil. En tur jeg har tenkt på lenge, men rett og slett ikke fått tatt meg tid til... 
Jeg handlet litt forskjellig typer stoff, og hadde i bakhodet; Putetrekk til uteputene og sofaen inne, ny løper til spisebordet, og noen små kreasjoner til barnerommet.
Og nettopp barnerommet fikk komme i første rekke nå!
Uff, jeg har vært helt låst på hvordan jeg vil ha det der nede. Samtidig så er det et rom med lite lys (pga. overbygd terrasse), så det byr på noen utfordringer...




Det jeg i allefall visste, var at jeg ville sy noen poser til å henge på spikerknaggene jeg kjøpte tidligere i år.
Stoffet jeg hadde sett meg ut, er sort og hvitt (natur), men fordi fargene er vevd "i hverandre", blir ikke kontrasten så hard, og sortfargen virker mer brun/grå.




Resultatet ble denne varianten, med en påsydd L (for Lukas selvfølgelig), i naturlinstoffet som jeg har alle gardinene i her hjemme. L´ en er sydd på med sikksakk søm, noe jeg liker veldig godt, og det samme er snorkanten oppe.




Jeg valgte sølvmaljer til snoråpningen, og siden jeg ikke fikk tak i naturfarget tvinnet tau (utsolgt), brukte jeg enkelt og greit jute-hyssingen jeg hadde fra før! Den passer jo veldig godt til linstoffet også.




Jeg er overhodet ingen racer på symaskin, og syr alt etter fri fantasi, og uten mål. Holdt på å si uten mening også, men det er jo en tanke bak selvfølgelig:)



Flere poser ser nok dagens lys etterhvert, for disse er dekorative i alle størrelser, og formen kan jo også varieres.


I dag har jeg endelig fått montert wallstickeren på rommet til lillegutt også! Jeg har ikke klart å bestemme meg for hvor den skulle være, og da er det bedre å vente... Der er liksom for sent når den først er på veggen! Bilder av rommet i sin helhet, håper jeg veldig snart å komme med, må bare ordne litt ekstra der inne først:)



Ønsker alle en fin kveld!

klem
Kjersti

17 kommentarer:

  1. Flott pose, Kjersti! Ikke altid helt lett med barnerom - sliter litt selv med 2 av slagsen - kan ikke helt bestemme meg for farger og stil... men det kommer vel. Gleder meg til å se ditt resultat:)
    Ha en god kveld!
    Heidi

    SvarSlett
  2. Jeg får ikke bestemt meg for hvordan barnerommene skal være her heller. Vanskelig:)
    Du har så god smak, så jeg gleder meg til å se ditt:)
    Fin fin pose!
    Klem Vivian

    SvarSlett
  3. Veldig flott pose...og like flott presentasjon! Imponert!

    SvarSlett
  4. Så flott posen ble kjersti....
    Gleder meg til å se bilder av rommet til lillegutt, er nok kjempe lekkert....
    Og likte de tre nskene dine, ønsker meg det samme selv....
    klem victoria

    SvarSlett
  5. Jeg er også imponert!!
    Kjempefin!

    Klem J.

    SvarSlett
  6. Så fin! Både praktisk og dekorativt med slike poser. Kunne ønske jeg var like flink som deg, dette tør jeg ikke begi meg utpå engang. :) Gleder meg til å se bilder fra barnerommet!

    Fortsatt god kveld.

    SvarSlett
  7. fiiiin!
    herlig stoff!

    nyt kvelden

    klem beate

    SvarSlett
  8. Så himla snyggt! Jag önskar att jag och symaksinen också var vänner. Jag kanske ska lägga lite mer tid på att bli kompis med denna?!?
    Kram J

    SvarSlett
  9. Vad fin Kjersti! Önskar jag också kunde sy;)

    Kram Jill

    SvarSlett
  10. Så flink du er til å sy,kjempefin pose. klems.

    SvarSlett
  11. å vad du är flitig!!
    vilken fin påse!!
    jag sydde mycket mer förr. nu blir det mest tygpåsar till halsbanden.

    lycka till med shopping imorgon!
    hoppas du hittar något som du känner dig fin i!

    kram på dig!!

    SvarSlett
  12. Kjempefin pose,
    Jeg har kjøpt den på Living men de har den sikkert på H & C også den er fra In House og kostet den nette sum av 199:)

    Natti natt.

    God klem

    SvarSlett
  13. Du har jo alltid noen veldig gode ideer og planer, viser det seg;) - Så barnerommet blir nok like fint som alt annet du steller med!!:) Gleder meg til å se!

    Kjempefin pose du har sydd!

    SvarSlett
  14. Så flott, ja er det ikke kjelt å lage ltit selv? Jeg har hatt sysperre en god stund nå, men det er så mye jeg har lyst til å lage. Skal ta en tur på Stoff og Stil snar tjeg også, får litt press på meg med nye bunker med stoff som venter (som om jeg ikke har nok fra før...hihi). Ha fine dager, vennen- jeg reiser til Paris i morgen!:) Klem H

    SvarSlett
  15. Lekkert, Kjersti! Du er så kreativ og flink, finner masse inspirasjon her inne hos deg. Noen ganger lurer jeg på om du har det like strøkent og perfekt i virkeligheten, for bildene er alltid så strøkne.

    Ser du også elsker skjærgården, kan man annet når man bor i Tønsbergområdet? Det var etter vi bodde der noen år at jeg virkelig fikk øynene opp for sjø- og båtliv. Gleder meg til tiden vi går i møte, får krysse fingrene for at værgudene er med oss.

    Ha en fin kveld, søte du:-)

    SvarSlett