mandag 17. mai 2010


Alt klart for den store dagen!



Nyvasket hus, nystrøkne klær, marengsen til 
pavlovaen stående på kjøkkenbenken... 
Det kan bare bety at det er klart for 17 mai feiring det:)

Litt forberedelser er det alltid, spesielt når man selv er 
vertskap for dagen, men det er bare koselig å styre og
ordne litt...:)




På en sånn dag, hektisk som den jo er, synes jeg det greit å gjøre 
alt litt enkelt, med mat som ikke krever altfor mye forarbeid...
Landkyllingen er en favoritt her i huset, og med ustabilt
værvarsel, får vi ha grillingen til gode....
Urtene står klare på benken, og det lukter godt i hele huset:)

Og til dessert, selvfølgelig Pavlova!
Det ER likom 17 mai det:)

Jeg gleder meg til å få må meg bunaden
sjelden som det jo blir...
Selv har jeg Beltestakk fra Telemark
og det var liksom aldri noen tvil om hva jeg skulle ha den 
gang jeg stotil konfirmasjon. Med både mamma og pappa derfra, 
ligger jo det mine røtter nærmest:)

Da vil jeg bare ønske alle en fantastisk dag i morgen,
kos dere med familie og venner:)


HURRA!
HURRA!
HURRA!

Stor
klem
Kjersti




20 kommentarer:

  1. Hos deg blir det garantert kjekt å være gjest i morgen!!

    Flotte bilder...

    God 17.mai til deg og dine :o)

    Klem J.

    SvarSlett
  2. Hmmm det hørtes nydelig ut..... Slår nok godt ann hos gjestene....
    Og så heldig du er som har beltestakk, det kunne jeg også tenkt meg, men jeg var jo så lur som konfirmant som kunne velge og da ble det så klart penger i stedet, angrer det nå kan man si....
    Ha en flott feiring i morra....
    klemmer victoria

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder fra en herlig meny! Supert å bruke den kassen på kjøkkenet. jeg har min til blader i stua. :)

    SvarSlett
  4. Det er mye styr med 17.mai, men jammen er det koselig også. Høres ut som du har alt på stell og at dere kommer til å få en herlig dag.
    Og beltestakken er helt nydelig. Den ønsker jeg meg. Har Aust agder selv men de siste årene har jeg brukt øst Telemarksbunaden til søsteren min.
    Kos dere masse. Klem Hanne Mette

    SvarSlett
  5. Translation is so bad sometimes :( but what I did understand is that tomorrow is a special day. So from overhere I wish you a great day!
    Enjoy

    SvarSlett
  6. Å, Kjersti, jeg bare nyter bildene dine, føler det er go`stemnig i heimen, alt er klart og du er godt forberedet høres det ut som:)
    Blir sikkert veldig koselig hos deg i morgen!

    Ha en fin dag, klem:)

    SvarSlett
  7. Så nydelig 17 mai meny.... mmmmm :) Ble ikke pavlova her i år, men jordbær og fløte blir det iallefall :)

    Ha en strålende feiring

    Klem

    SvarSlett
  8. Du har det så utrolig fint på kjøkkenet! Ha en finfin 17. mai feiring:)

    Tessi:)

    SvarSlett
  9. mmm, det hørtes deilig ut!
    ha en strålende dag i morra :)
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  10. Ingen ting er som å pynte seg i en slik stakk, selv har jeg trønderbunad og aldri noen gang en føler seg så fin og pyntet! Flotte bilder som alltid og regner med du har laget det fint og trivelig til dine gjester i morgen! Kos deg masse, hipp hipp! :)

    SvarSlett
  11. Høres (og ser ut) som en perfekt feiring! Ha en flott 17.mai i morgen:) Klem H

    SvarSlett
  12. snadder-meny!!

    ønsker deg en fin 17 mai feiring!

    klem beate

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder du viser!!

    For en herlig meny, jeg ELSKER pavlova!
    Jeg foreslo for svigermor at jeg kunne bake kake (pavlova of course) til familiesammenkomsten i morgen, men neida - det var da ikke nødvendig....søren og:(
    Ikke en gang når jeg trenger meg på skal jeg få lov, hehe:)

    Ønsker deg en feiende flott 17.mai:)

    Klem.

    SvarSlett
  14. Tänk om vi hade kunnat fira vår nationaldag i Sverige lika härligt som ni gör i Norge!

    Önskar dig en fin dag:)

    Kram Jill

    SvarSlett
  15. Gratulerer med dagen!

    Du har ikke bare bittelitt lyst til å legge ut oppskriften på den landkyllingen din? Det hørtes bare så utroig fristende ut slik du beskrev menyen.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  16. Hej vännen!!

    Hoppas ni har en fantastisk nationaldag!!
    Vi firar också idag, mannens födelsedag!! :)))

    Njut dagen!!

    Kram på dig!!



    (Skickar ett mail senare ikväll...)

    SvarSlett
  17. Herlig meny og flotte bilder =)

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  18. Jeg vil gjerne ha oppskriften på kylling-retten din!

    Håper dere har hatt en fin feiring!

    Klem Kristine

    SvarSlett
  19. Hoppas ni haft en härlig 17 maj och firat dagen lång.

    Menyn för dagen såg fantastiskt välsmakande ut.
    Tack för härliga bilder.
    Kram J

    SvarSlett
  20. Det første bildet av kjøkkenet er helt fantastisk, kjempefint :-)

    SvarSlett